Hotel for work & Hotels for leisure - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Casper Minderhout - WaarBenJij.nu Hotel for work & Hotels for leisure - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Casper Minderhout - WaarBenJij.nu

Hotel for work & Hotels for leisure

Blijf op de hoogte en volg Casper

25 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hotels for work & Hotels for Leisure

Excuses voor de hoeveelheid blogs die ik tot dusver aflever. Ik ben ervan bewust dat ik in Thailand een stuk meer schreef dan ik hier doe. Echter mag ik mezelf meteen verdedigen; daar had ik ook veel meer vrije tijd en was het cultuurverschil vele malen groter. Zoveel heb ik dan ook écht niet gedaan of meegemaakt sinds de laatst gepubliceerde blog.

Het hotel waar ik werk is de afgelopen weken ongelooflijk druk geweest en we hebben echt de benen onder ons lijf uitgerend op bepaalde dagen. Tafeltjes 3x bezetten voor lunch en daarna nog eens 3x voor diner; dát is wel redelijk stevig! Daarmee komt ook gelijk het feit dat het niet echt uitmaakt of je nu bediening, supervisor, ass restaurant manager of restaurant manager bent; iedereen heeft keihard mee moeten werken om de gasten de best mogelijke service te bieden. En veel van onze gasten leggen toch al gauw een klein fortuin neer tijdens hun verblijf en hebben dus vaak het woord ‘nee’ niet in hun woordenboek staan.
Het werk blijft daardoor onuitdagend en echt verantwoordelijkheid draag ik niet. De grootste verantwoordelijkheid tot nu toe bestond twee nachten uit het sluiten van de tent als enige supervisor waardoor ik de financiële afdracht alleen moest doen. Nou woehoe! Dat deed ik ook al toen ik 17 was dusja niet erg spannend. Daarnaast merk ik dat ik gewoon wat minder affiniteit met de identiteit van het restaurant heb. Het is allemaal supercasual. Mensen lopen maar binnen van alle kanten…gaan zitten voor drankjes, hapjes, diner whatever. Daarnaast is er geen dresscode dus tijdens de lunch heb je de helft van de gasten in shorts&flipflops zitten. Ongelooflijk veel families en veel te veel rondrennende kinderen zonder tafelmanieren. Kinderstoelen voor baby’s zijn we ook niet vies van en één sinasappelsap delen met twee rietjes is allemaal mogelijk. Eten moet op tafel komen, hoe maakt niet zoveel uit en de wijn moet in een bokaal om van te janken. En dat past nou allemaal niet zo bij mij; ik wil gewoon iets meer klasse, finesse en etiquette.
Al met al ga ik niet met heel veel plezier naar het werk. Gelukkig is het team wel superaardig en hebben we onderling wel plezier.

De dagen die Esmee vrij heeft hebben we nu tweemaal wel heel volledig benut. Ik had die weken avonddienst wat betekend dat ik rond 17:30 op mijn werkplek moet zijn (omgekleed en wel…normaal 17:00 beginnen). Wanneer je dan voor vrijdagavond een hotel boekt dat super centraal gelegen is en €20,- p.p.p.n. kost met hele fijne aquatische faciliteiten kun je hier optimaal gebruik van maken op de volgende manier:

- sta om 12:00 smiddags op de stoep om in te checken
- wanneer kamer klaar prima; wanneer niet geen probleem want…
- ga naar het zwembad en plof neer op een zonnebedje op een plekje zonder kinderen
- bestel decadent twee superdikke cocktails omdat je toch 50% korting krijgt
- bak je lichaam ongeveer drie uur tot diepbruin
- kleed jezelf om & soigneer jezelf, stap rond 17:00 in de taxi en draai even negen uur op het werk
- stap in de bus die stopt recht voor de deur van het hotel
- kruip middenin de nacht in bed bij de liefde van je leven
- slaap lekker uit en zorg dat je uiterlijk rond 11:00 weer op een rustig plekje aan het zwembad ligt
- zodra het 12:00 uur is kan men in UAE weer alcohol verkrijgen dus bestel je lekker lunch aan het zwembad met een flesje rosé
- check ondertussen uit de kamer maar laat 1 van de 2 vooral de plek aan het zwembad bewaren!
- lekker eten en drinken tot je half gaar gebakken bent tot uurtje of vier ’s middags
- neem afscheid van een heerlijk weekeinde en stap weer in de bus naar het werk.

Op deze manier ben ultiem aan het profiteren van alle faciliteiten en voordelen die je hebt als starwood-employee haha. Voelt als een mini-vakantie en die 9u werk ertussen…achjeh! Ik heb op een andere dag vrij. Soms heb ik pech…soms heeft Esmee pech. Zo sliepen we gisteren in het Sheraton en moest Esmee wel om 08:00 op het werk zijn. Zo verdelen we het allemaal toch best wel eerlijk! En dit is ook precies de manier waarop we proberen een balans te vinden in de gehele situatie.

Helaas heb ik verder écht niets spannends te vertellen. Geen gekke feitjes of rare voorvallen. Lamborghini’s rijden nog steeds rond, locals geven nog steeds teveel geld uit, het wordt nog steeds warmer, ik wordt nog steeds bruiner…WHAT’s NEW?!

Volgende week arriveren de ouders van Esmee en de week daarna heb ik 6,7,8&9 mei vrij gekregen! Dus waarschijnlijk schrijf ik dan een wat meer inspirerend verhaal. Tot snel!

Cas

  • 25 April 2014 - 11:43

    Henny:

    Ook al is het niet zo vaak en nu niet zoveel toch weer heel gezellig om te lezen.

  • 25 April 2014 - 21:30

    Mark:

    Leuk om te lezen hoor Casper, en dat stukje over heel hard werken... Gaat dat gewoon over het 'grote mensen' leven? ;-)
    Blijf genieten, carpe diem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Casper

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 36567

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 05 Maart 2015

Abu Dhabi!

06 Februari 2012 - 21 April 2012

Limburg ?!?

01 Februari 2011 - 14 Augustus 2011

Thailand baby!

Landen bezocht: